
Sarusuberi: Miss Hokusai
jp: 百日紅~Miss HOKUSAI~
ru: Мисс Хокусай
Подробнее
Details
- Тип: Kind: ФильмMovie
- Студия: Studio: Production I.G
- Длительность: Duration: ~2 часов (1 эп. по 90 мин.)~2 hours (1 ep. 90 min.)
Жанр
Genre
- Сэйнэн
- Драма
- Сверхъестественное
- Исторический
- Seinen
- Drama
- Supernatural
- Historical
Описание
Description
1814 год. Эдо, нынешний Токио. Один из самых густонаселённых городов в мире, изобилующий крестьянами, самураями, торговцами, знатью, художниками, куртизанками и, весьма вероятно, даже сверхъестественными существами.
В свои пятьдесят с лишним лет профессиональный художник Тэцудзо по праву гордится тем, что за его работами едут со всей Японии. Он без устали трудится в своей домашней мастерской, загруженной отходами. Каждый день он создаёт неповторимые произведения искусства, от гигантского портрета Бодхидхармы на листе бумаги площадью 180 квадратных метров до пары воробьёв, изображённых на рисовом зёрнышке. Вспыльчивый, чересчур саркастичный, равнодушный к сакэ или деньгам, он потребует целое состояние за работу, которая его по-настоящему не заинтересует.
Третья из четырёх дочерей Тэцудзо, рождённая от второго брака, прямолинейная девушка Оэй, унаследовала талант и упрямство отца. Она часто рисует вместо него, но никогда не оставляет своей подписи. Её искусство обладает такой мощью, что иногда доводит до беды.
Десятилетия спустя в Европе захотят раскрыть миру величайший талант Тэцудзо. Он станет известным под именем Хокусай Кацусика. Им будут восхищаться Ренуар и Ван Гог, Клод Моне и Густав Климт. Однако до сих пор немногим известно о женщине, что помогала ему всю жизнь и внесла огромный вклад в его творчество, оставаясь за кулисами.
The time: 1814. The place: Edo, now known as Tokyo.
One of the highest populated cities in the world, teeming with peasants, samurai, townsmen, merchants, nobles, artists, courtesans, and perhaps even supernatural things.
A much accomplished artist of his time and now in his mid-fifties, Tetsuzo can boast clients from all over Japan, and tirelessly works in the garbage-loaded chaos of his house-atelier. He spends his days creating astounding pieces of art, from a giant-size Bodhidharma portrayed on a 180 square meter-wide sheet of paper, to a pair of sparrows painted on a tiny rice grain. Short-tempered, utterly sarcastic, with no passion for sake or money, he would charge a fortune for any job he is not really interested in.
Third of Tetsuzo's four daughters and born out of his second marriage, outspoken 23-year-old O-Ei has inherited her father's talent and stubbornness, and very often she would paint instead of him, though uncredited. Her art is so powerful that sometimes leads to trouble. "We're father and daughter; with two brushes and four chopsticks, I guess we can always manage, in a way or another."
Decades later, Europe was going to discover the immense talent of Tetsuzo. He was to become best known by one of his many names: Katsushika Hokusai. He would mesmerize Renoir and van Gogh, Monet and Klimt.
However, very few today are even aware of the woman who assisted him all his life, and greatly contributed to his art while remaining uncredited. This is the untold story of O-Ei, Master Hokusai's daughter: a lively portrayal of a free-spirited woman overshadowed by her larger-than-life father, unfolding through the changing seasons.
(Source: Production I.G)